Alla inlägg den 12 maj 2021

Av jag-bara - 12 maj 2021 20:51

Hur ska man orka det man inte orkar?
Hur ska man klara det man inte klarar?
Hur ska man kunna det man inte kan?
Frågor som cirkulerar i huvudet dagligen, nattligen, "dygnet-runtligen",,,
När man har tusen mil framför sig, precis när man lagt tusen mil bakom sig.
Det råkade bara var fel tusen mil,
Hoppas nästa omgång är rätt.
Eller mindre fel i alla fall.
Men det finns saker som gör det lättare i det svåra. Saker andra har svårt att förstå.
Att svåra besked kan göra att det känns positivt. Att man i alla fall vet, förstår, och anar vad man har framför sig.
Att känslan att få sin egen känsla bekräftad kan lyfta 10 tunga stenar från ens rygg. Trotts att det kanske är en tuff känsla man man får bekräftad, så är det som att äntligen få luft efter att hållt andan helt för länge, när man äntligen får veta.
Jag får säkert 10 nya tunga stenar snart. Men förhoppningsvis inte på samma plats som de gammla. Nöter inte på samma skav som de gammla skapat, vikten kanske fördelas annorlunda, till ställe i kroppen jag fortfarande har bättre krafft i. Det är min förhoppning.
Jag är tacksam för allt jag orkar, allt jag orkat, trotts alla motvind ar som kastats mot mig.
För frammåt ska vi.
Uppåt och framåt.
Har alltid varit mitt mål

Skapa flashcards