Alla inlägg under januari 2018

Av jag-bara - 6 januari 2018 21:54

Jag saknar min magkänsla P spelade bort, mer än pengarna som försvann.

Jag hatar saknaden av säkerhet, mer än kontona han tömde.

Jag avskyr mistron han sått i mig, mer än förlusterna han gav mig.

Jag önskar hjärnspökena han skapat försvann, mer än jag vill ha tillbaka allt han tog.

Jag hatar att han fått mitt omdömme ifrågasatt, mer än att min plattform spelades bort.

Jag lider av att min intigritet är övertrampad med så många mil, mer än jag önskar mina tillgångar åter.

Det gör mer ont att bli dömd och förminnskad, mer än smärtan över att min dröm var en bluff.

Som med en tuff sjukdom, är ibland sviterna efter, eller biverknigarna av medicinen som gör en frisk, värre än sjukdomen i sig.

Man härdar ut stormen , men har svårt att orientera sig i konsekvenserna av dess framfart.

Och inte bara en själv, ens omgivning också. När grännser klivits över är de svårt att upprätta igen.

Jag avskyr folks åsikter om hur det är okej att överleva ett kaos de inte själva varit i närheten av.

Mest av allt saknar jag den ork och energi allt deta tagit från mig.

Men den kommer tillbaka.

Inte mycket av det andra kommer göra det. Borta är borta.

Men min ork och energi ska jag hitta igen.

En dag i taget

Skapa flashcards