Alla inlägg den 9 september 2015

Av jag-bara - 9 september 2015 22:54

Jag har förändrats. På massa olika sätt har jag förändrats. En del bättre en del sämre. Det är jobbigt ibland att inse det. Har tänkt så många gånger att jag vill hitta tillbaka till mig själv. Men nu vet jag att den jag var inte finns mer, så hon går inte att hitta. En del sidor är bättre, starkare och dem gillar jag. Blir förvånad själv ibland över hur jag reagerar i en del situationer. Kan bli stolt när jag själv ser det. En del andra sidor som dyker fram har jag svårare att acceptera. Blir frustrerad över känslor som kommer som jag inte känner igen. Kan sakna det synsätt på världen jag hade innan. Bilden jag hade av livet var enklare då, ytligare.
Men svårast är när andra inte förstår att man ändrats. Eller som inte vill förstå. Som inte ser. De som tycker jag ska passa in i samma fack jag alltid befunnit mig i. De som inte förstår att mina marginaler är smalare, min tolerans mindre, min stubin kortare. De som tror man kan bli totalt överkörd av livet och ändå stå kvar utan att blinka. Det fick mig länge att känna mig obekväm. Som att det är fel på mig som ändrats. Det fick mig att känna mig trasig och sönder. Men det är jag inte. Det vet jag nu. Tvärt om. Kanske är det först nu jag är riktigt hel.
Det är mycket jag önskar vi sluppit gå igenom och uppleva. Massor jag önskar vi sluppit veta, fått sett, fått höra. Det finns många möten jag önskar vi inte varit tvungna att ha, många samtal vi gärna varit utan. Men vi har gjort det. Vi har gått igenom , sett, hört och upplevt allt, och det har ändrat oss. Det har ändrat mig. Och den jag blivit kan jag helt ärligt säga jag är rätt stolt över. Så jag letar inte längre efter vem jag var. Jag ser fram emot vad tiden visar att jag blir.

Skapa flashcards