Alla inlägg den 28 april 2014

Av jag-bara - 28 april 2014 20:30

    Fick en tydligare och tydligare bild visad för mig om vad som egentligen pågott bakom min rygg. Som att lära känna en främlig bara det att jag råkar vara gift med honom. Min pappa var fenomenal på att tyda hans konto transaktioner. Han berättar att P spelat bort enorma summor pengar varje dag. Att det pågott sen långt tillbaka, sen innan vi ens flyttade ihopa. Får veta att han inte har haft f-skattesedel sen flera månader. Inom mig undrar jag om hans kunder vet det.

     En dag får jag även veta att han har spenderar mängder av pengar på andra kvinnor, på ett sexmissbruk via webb cam. Jag blir inte jätte förvånad. Tänker på alla chatt kontakter jag hittat tidigare. Men att han betalt dem pengar för sexuella tjänster när jag jobbat, eller sovit i rummet bredvid får mig att må illa. Främlingen jag lär känna nu är ingen jag någonsin skulle villja släppa nära.

     Det visar sig att bilen som vi en gång valt att behålla för att det blev billigast, för att den var avbetald, som min pappa förbjudit mig att köra, inte ens var en bil vi ägde. Den var leasad. Avbetalningarna var dessutom inte skötta på flera flera månader. Innan han åkt till Norge hade han haft som förslag att jag skulle skriva mig på bilen, Nu tacka jag min lyckliga stjärna att jag aldrig gjort det.  

      Bilen vi sålt hade varit dyr i månadskostnader. Det hade varit en tung post länge. Det var en självklarhet när det från början uppdagades där var problem med ekonomin att den skulle säljas. Däremot var vänner till honom förvånade att just den skulle säljas. De pratade om att den måste ju vara den billigaste. Hur kan de tro det tänkte jag? Vid olika tillfällen när vi suttit med vänner och pratat har deta ämne kommit upp, men aldrig fått ett avslut. Kan inte förklara hur det gick till. De sa rakt ut vid bordet till mig att den bilen var ju gratis,att i en försäljning måste vi tjäna massor. Och jag svarade rakt ut att nej det var den inte och att vi måste ju lösa lånet på den.   Ändå lyckades han manipulera samtalet till att vi inte förstod varandra. Att där inte blev fölljd frågor eller nått. Skickligt avslutade han samtalet och fick in det på något annat på ett sätt som gjorde att man inte ens märkte det. Våra vänner viste inte då vad som hänt, om skulderna, om kf m.m Då hade de kanske gått på hårdare. Men när han åkt och jag berättat började vi prata om det. Hur var det egentligen med den där bilen. Fick veta då att när han en gång i tiden skaffat bilen hade den visats upp för vänner och han hade stolt berättat det var en gåva från hans mamma. En gåva för att hon sålt av mark utomlands och tjänat massa miljoner. Medans vi slog hål på lögnen började jag fundera mer och mer på vad som egentligen var sant av allt han sagt om sig själv, sin familj.        

       Jag fick tillfälle långt senare att konfrontera honom om bilen. Varför sa du det var en gåva till vänner?  "Det var en gåva." Det var det ju inte, vi har ju betalat var månad på den. "Ja" Men då har du ju inte fått den? "Nej" Då är det ju ingen gåva??? "Jo, vi bestämde det skulle vara en gåva" Men det är det ju inte när du själv betalt den? Så där kunde det fortsätta i timmar. Som att stånga sig blodig. Fast han var överbevisad om en lögn jag kommit på, erkände han inte. Det där med bilen var ju bara en liten parantes i hela sammanhanget.Men visade tydligt för mig hur duktig han varit på att vrida till historier, löger mitt framför en tills man tror man vet sanningen. Även mitt i samtal med andra där de olika parterna har olika versioner  och berättar öppet för varandra, lyckades han ju hålla isär att inte bli avslöjad. Och när man blivit så grundlurad som jag blivit, blir även väldigt väldigt små upprättelser viktiga. Inte för att jag fått många. Nästan inga alls. Har fortfaranda än idag aldrig ens fått ett förlåt.

       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards